yes man






 JİM Carrey'in bütün filmlerini gözü kapalı tavsiye edebilirim sanırım. En vasat filmini bile izlerken harcadığınız vakte üzülmezsiniz...


Etliye sütlüye dokunmayan, bir şekilde yaşayan ruhsuz, tatsız tutsuz bir adam kahramanımız.
Hiçbir şeye katılmıyor, hiçbir yere gitmiyor ve herşeye "hayır"la karşılık veriyor.
(Başlangıç, şu anki halimi çok iyi yansıtıyor.)
Filmle tezatlığımız sadece bu;
Kahramanımız sonradan herşeye evet diyor bense sonradan hayır!
Ben de bir zamanlar kimseye "hayır" diyemezdim.
"Hayır" kipini bir türlü kullanamıyor, bir şeylerin içinde istemesem de oluyordum.
 Sıkılıyor, bunalıyor, keyif alamadığım için hep hayıflanıyordum kendime.
 Başta "hayır" deseydim şimdi burada olmazdım, diyordum.
 Kendime kızıyordum.
  Sonra "hayır" demeyi öğrendim, iyi bir şey sanıyordum meğersem değilmiş.
    şimdi bakınca
    "Evet"li günlerimi özlüyorum.
.............
Aslında yaşlanmaya başlayınca geçmişi daha çok özlüyor insan:
Fotoğraf çekmeyi ve çektirmeyi hiç sevmemiş bir insan olarak, artık değiştiğimi yavaştan da olsa kadraja girdiğimi ve bir şeyler çekmeye başladığımı söyleyebilirim:
 -fotoğraf, hep hüzünlü gelmiştir bana,
  ve uzak,
  sanki geçmişteki o farklı kimse ben değilimdir.
  o zaman niye onu çekip saklamalıyımdır ki!
  tabi artık öyle düşünmüyorum.
  eskilere bakmak,
  aynı zamanda hatırlamak da demek,
  o günlere dönmek,
  normalde hatırlayamayacağın anıları en ince ayrıntısına kadar karşına çıkarması beyninin, zenginliğinin farkına   varmak da demek fotoğraf
  eskiden hayatta olmaz dediklerimin değiştiğine şahit olmak korkutuyor
  küçüktüm;
  sakindim, hayallerim çok renkliydi
  büyüdüm;
  yine sakinim ama hayallerimin solduğunu hissediyorum
  büyümek istemediğimi tersine Benjamin Button'un tuhaf hikayesini yaşamak istiyorum.
  ........
Neyse konuya dönersek:
Kahramanımız bir arkadaşı vasıtasıyla bir gün nlp seminerlerinden birine gider ve ondan sonra
hiçbir şey eskisi gibi olmaz.
Düstur basittir: Ne olursa olsun "hayır" kipi yoktur, sadece evet -"hayır" ı kullanmak aynı zamanda felaketlere hazır olmaktır da!
Film ironik olarak, evet in hayatı nasıl renklendireceği üzerinden gitse de evetle gelen zorlukları da es geçmiyor.
İzledikten sonra bir an gaza gelip her şeye "evet" diyebilir miyim diye düşünseniz de ne yazık ki bu şimdilik kapsama alanı dışı.
Eğlenceli, vaktinizi boşa harcamayacağınız bir JİM cARReey filmi,



                                                Bu sahnedeki şarkıda bensen olsun;